KAM Coördinator

Functie

32-40 uur

Salaris

€ 3.250 – € 4.750

Functie

40 uur

Salaris

€ 1.900 – € 2.400

Als KAM-coördinator bij InnQ Installaties ben jij de interne specialist op het gebied van kwaliteit, arbeidsomstandigheden en het milieuvriendelijk handelen van onze organisatie. Binnen jouw functie weet je veel over onder meer het Arbo-managementsysteem, risico-inventarisatie en -evaluatie (RI&E) en milieuwetgeving.

Dit zijn je dagelijkse werkzaamheden:

Je bent breed betrokken bij het vormgeven van het arbobeleid binnen InnQ Installaties. Je ondersteunt je collega’s bij het verhogen van het veiligheidsniveau en het veiligheidsbewustzijn. Daarnaast beheer je de algemene Risico Inventarisatie & Evaluatie (RI&E) en zorg je ervoor dat deze documenten actueel blijven. Indien nodig verbeter je bestaande analyses, rapportages en instructies. De volgende taken en verantwoordelijkheden horen bij jouw functie:

 

  • Evalueren, beoordelen en aanpassen van veiligheidsprocedures en -beleidslijnen;
  • ARBO-jaarplan opstellen, presenteren en realiseren;
  • Actualiseren en beheren van de RI&E en plan van aanpak;
  • Coördineren en oplossen van geconstateerde knelpunten;
  • Signaleren van risico’s en kansen op Arbo-gebied;
  • Bezoeken van werklocaties om werkplekinspecties uit te voeren;
  • Oplossen knelpunten uit de werkplekinspecties;
  • Registreren, onderzoeken en analyseren van (bijna) ongevallen en incidenten;
  • Bewaken blootstelling en opslag van gevaarlijke stoffen;
  • Ondernemen van acties ter verbetering van het veiligheidsbewustzijn;
  • Verzorgen van voorlichting en onderricht met betrekking tot Arbo;
  • Ontwikkelingen bijhouden in de Arbo- en milieuwetgeving;
  • Organiseren van de samenwerking met de bedrijfshulpverlening;
  • Adviseren van medewerkers en leidinggevenden als preventiemedewerker;
  • Samenwerking met de bedrijfsarts, ergonoom en andere Arbo-deskundigen (rol preventiemedewerker).

Wat bieden we je?

  • Een functie als adviseur binnen jouw eigen organisatie;
  • Een goed salaris op basis van je ervaring (€3.250 – €4.750);
  • Auto, telefoon en laptop/tablet van de zaak;
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een stabiele pensioenregeling;
  • Uiteenlopende (persoonlijke) opleiding- en ontwikkelingsmogelijkheden;
  • Winstuitkering;
  • Een leuke en informele werksfeer met gezellige collega’s.

Wat vragen we van je?

  • In bezit van een diploma middelbaar veiligheidskundige (MVK) of HBO
    Arbomanagement/Arbocoördinator;
  • Bij voorkeur ervaring in de rol van veiligheidskundige of KAM-coördinator;
  • Kennis van Arbowetgeving, VCA en milieuzaken;
  • Pragmatisch, analytisch en communicatief vaardig;
  • Vermogen om medewerkers aan te spreken en te motiveren om veilig te werken;
  • In staat het veiligheidsbewustzijn te verhogen.

Wie is InnQ?

InnQ is een allround installatiebedrijf, wat betekent dat je veel zal samenwerken met eigen collega’s in allerlei specialismen. Door de korte lijnen binnen het bedrijf en de teams wordt veel kennis gedeeld, worden oplossingen samen bedacht en ontstaan er optimaal uitgevoerde werkzaamheden. Bij InnQ zijn we trots op onze resultaten. Mooie voorbeelden hiervan zijn ons nieuwe kantoorpand, het groeiende personeelsbestand en onze saamhorigheid. Door goed samen te werken en innovatief en creatief te zijn streven we altijd het maximaal haalbare na. Gemotiveerd werken in combinatie met een persoonlijke en laagdrempelige sfeer is waar InnQ voor staat. Dit alles vatten we samen in onze kernwaarden: betrokken, eerlijk, samen, creatief, innovatief, kwaliteit en ambitieus.

 

Een inkijkje in onze projecten? Kijk dan hier.

Iets voor jou?

Zie jij jezelf terug in de geschetste functie? Dan gaan we graag met je in gesprek! Heb je inhoudelijke vragen over de functie? Neem dan gerust contact op met Mickel Liebrecht (HR & Carrière Coördinator) via 06 26 72 87 95 of mliebrecht@innq.nl

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.